USAID від американського народу
Програма « Реформа міського
теплозабезпечення»
Проект «Енергоефективні
школи»
Місце реалізації: Полтавська гімназія
№ 17
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ:
Розробка
та впровадження проекту « Реформа міського теплозабезпечення»у рамках
міжнародної програми «Енергоефективні школи» спричинена енергетичними
проблемами, що гостро стоять сьогодні перед нашою державою.
Потреби
української економіки у природному газі складають понад 60 млрд. куб. м. на
рік. За оцінками експертів власного природного газу Україні вистачить лише на
40 – 50 років. Тому питання економного енергоспоживання є одним з
найактуальніших для нашої держави.
Значна
частина енергоресурсів витрачається на потреби житлово-комунального
господарства, причому майже 70% від їх обсягу використовують підприємства
теплопостачання.
Пропагування економного використання теплоресурсів, залучення учнів до
вирішення екологічних проблем, заощадження теплових ресурсів планети,
піклування про добробут країни – це завдання, які під силу вирішити шляхом
консолідації зусиль всіх громадян України, починаючи від найменших.
ТИП ПРОЕКТУ: короткотривалий
Термін реалізації: 12.10. 2010 – 29.04. 2011
КЕРІВНИК: Гаврілова С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи
Полтавської гімназії № 17
УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: учні 6-В та 7-Б класів, батьки, учителі, жителі Полтави.
МЕТА: Виховання відповідального та свідомого майбутнього споживача теплової
енергії, що розуміє проблеми підприємства теплопостачання та своїми діями
підтримує його – зберігає і раціонально використовує теплову енергію з метою
зменшення негативного впливу на довкілля, своєчасно сплачує за отримані послуги.
ЗАВДАННЯ:
> виховання свідомого
громадянина, який піклується про добробут України;
> усвідомлення дітьми
необхідності заощадження теплових ресурсів планети для
збереження
клімату та життя на Землі;
> вироблення в учнів
розуміння цінності тепла як ресурсу;
> усвідомлення учнями
наявності тісного зв’язку між проблемами теплоспоживання
і теплозбереження;
> навчити дітей
аналізувати проблеми теплопостачання, розуміти причини їх виникнення та
пропонувати шляхи вирішення цих проблем;
> навчити прийомам
раціонального і економного використання теплових ресурсів
у житті;
> залучення учнівської
молоді до реалізації проекту шляхом участі в акціях, конкурсах,
дослідженнях;
> виховання активної громадянської позиції.
ОЧІКУВАНІ
РЕЗУЛЬТАТИ
·
Підвищення зацікавленості дітей
проблемами, пов'язаними з наданням послуг
теплопостачання.
·
Підвищення рівня
поінформованості учнів щодо шляхів тепло збереження.
·
Отримання дітьми особистого
досвіду та вмінь з реалізації конкретних практичних дій, спрямованих на
теплозбереження та зменшення негативного впливу на навколишнє середовище.
·
Зменшення споживання теплової
енергії в школі та в певній кількості сімей учнів.
·
Осмислення кожним учнем, як
членом громади, своєї значимості у вирішенні екологічних проблем.
·
Розуміння юними громадянами ролі енергії, її відношення до довкілля,
економії фінансів.
·
Навчання дітьми своїх батьків, як змінити звички, як
заощадливо використовувати тепло.
·
Підготовка нового покоління професіоналів в енергетиці,
теплозбереженні та тепловикористанні.
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ:
1)
Проведення факультативних занять курсу «Основи теплопостачання та теплозбереження».
2) Проведення конкурсів:
- конкурс плакатів з тепло збереження
- конкурс малюнків «Бережи тепло»
- конкурс віршів
- конкурс тематичних казок
- конкурс емблем для Енергопатруля
- конкурс костюмів для Тепловичка та
Теплинки
- конкурс комп’ютерних
презентацій
3) Організація екскурсій:
- екскурсія на Полтававодоканал
- екскурсія на Полтаватеплоенерго та
Полтаваобленерго
- екскурсія на очисні споруди
- відвідання кафедри теплозбереження Полтавського
національного технічного університету ім.. Ю.Кондратюка.
4) Випуск усного журналу.
5) Створення агітбригади та енергопатруля.
6) Проведення зустрічей з представниками органів місцевої влади та
керівниками
підприємств.
7) Організація волонтерського руху серед учнів 8 – 10-х класів.
8) Проведення теплового аудиту у школі і вдома.
9) Проведення Дня теплозбереження « Енергетичний марафон».
10) Анкетування учнів та батьків.
11) Створення електронного забезпечення для проведення
факультативних занять
курсу
« Основи теплопостачання та тепло збереження».
12) Створення веб-сайту і розміщення статей у шкільній та місцевій пресі.
13) Проведення презентацій ходу запуску та реалізації проекту для учнів,
учителів, батьків та міської громади.
14) Проведення конкурсу на визначення найактивніших та найстаранніших
Тепловичка і Теплинки.