·Аналізуючи свою роботу з батьками, згадайте, чи продумуєте Ви роботу з ними, наскільки Ваші зустрічі і бесіди корисні для них. Чи проводите Ви на початку навчального року батьківські збори з порядком денним «Як батьки повинні допомагати дітям у навчанні?» Який зміст Ви вкладаєте в свої поради? Чи викликає у батьків Ваших вихованців бажання звертатись до Вас за порадами і приходити на батьківські збори?
·При підготовці батьківських зборів заздалегідь слід продумати порядок денний, зміст інформації і настанов, з якими виступите перед батьками. Економте час батьків і свій
·Перш ніж розпочати батьківські збори чи бесіду, намагайтеся добрими жартами створити атмосферу взаємного довір'я.
·Не намагайтеся виправдати себе, вчителів, школу, критикуючи учнів та їхніх батьків. Пошук розумних заходів впливу і Ваша доброзичливість допоможуть Вам знайти спільну мову з батьками і позитивно вплинути на навчання та виховання їхніх дітей.
·Зв'язок з батьками учнів має бути постійним, а не від випадку до випадку і не тільки тоді, коли в класі трапилась надзвичайна подія.
·Перш ніж звернутись до впливу батьків, з'ясуйте, наскільки і в чому вони авторитетні для учня. Що самі учні знають про своїх батьків і як ставляться до них?
·Запрошуючи батьків до школи, повідомте їм причини виклику, це позбавить їх від зайвих хвилювань і дозволить підготуватися до бесіди з Вами і з учнем.
·Частіше запрошуйте батьків для того, щоб похвалити учня, це дає хороший виховний ефект. Нехай запрошення до школи не викликає в батьків думку «Що він там знову скоїв?».
·Інколи бесіду з батьками доцільно вести в присутності учня. А як вчиняєте Ви? У яких випадках і чому?
·3 якою метою Ви відвідуєте своїх вихованців та їхніх батьків вдома? Чи знаєте Ви умови життя і виховання кожного учня?
·Не надавайте надто великого значення і не карайте батьків за незначні порушення учнями дисципліни на уроках. Придивіться уважніше до дій і методів педагогічного впливу своїх колег на уроках і виробіть єдині вимоги з урахуванням індивідуальних особливостей учнів свого класу.
·На зборах батьків може йтися про роль особистого впливу батька в сім'ї, про створення нової традиції в школі, традиції виховання дітей на прикладі батьків.
·Майте завжди при собі щоденник педагогічних спостережень. До нього корисно включити: адреси учнів, домашні і службові телефони їхніх батьків; дати днів народження учнів, з якими важливо їх привітати.
·Занотовуйте у щоденнику свої спостереження, успіхи і невдачі – це допоможе Вам у виборі правильних дій щодо виховання учнів.
ТЕМАТИКА БАТЬКІВСЬКИХ
ЗБОРІВ В 1 – 4 КЛАСАХ
·
Батьки –
головні вихователі
·
Роль сім’ї у виховання
працелюбності
·
Культура
поведінки школяра. Як її виховувати?
·
Роль сім’ї у фізичному
розвитку дитини
·
Шкідливі
звички дитини. Як їм запобігти?
·
Роль
сімейних традицій у вихованні дитини.
·
Можливість
сім’ї в
естетичному вихованні дитини.
·
Як
правильно організувати працю і відпочинок дітей у сім’ї?
·
Авторитет,
особистий приклад і педагогічний такт батьків.
·
Розумове
виховання і розвиток пізнавальної діяльності дитини.
·
Засоби і
методи педагогічного впливу на дитину в родині.
·
Педагогічна
занедбаність підлітків. Яка причина її виникнення.
·
Книга і
читання у Вашому домі.
·
Роль сім’ї у професійній
орієнтації дитини.
·
Правове
виховання і попередження правопорушень у школяра.
·
Патріотизм
та його виховання в сім’ї.
·
Естетичне
виховання в сім’ї. Із чого воно складається?
·
Екологічна
культура. Як її виховувати у дітей?
·
Як
організувати самообслуговування дітей у сім’ї?
·
Економічне
виховання дитини.
·
Бездоглядність
дитини та її наслідки.
·
Що потрібно
знати про організм дитини?
·
Праця –
провідний фактор виховання.
·
Діти і
телебачення.
·
Роль гри
у вихованні дитини.